Google, Microsoft si Facebook, vor inlocui sistemul cookies, si vor controlul datelor utilizatorii de internet

cookies sistem inlocuit de Microsoft Google si Facebook

Giganti americani IT intra in cursa pentru controlul datelor utilizatorilor de internet prin inlaturarea sistemului actual cookies

Microsoft, Google si Facebook lucreaza la noi sisteme de colectare si administrare date. Cu acestea se vrea monitorizarea si controlul informatiei din si pe internet. Sistemele de management date vor inlocui asa-zisele „cookies”.

Cookies sunt micile secvente de programe de tip script utilizate in publicitate pentru a afisa reclame dedicate profilului de utilizator si pentru a aduna date despre utilizatori.

Cei trei giganti americani din industria internetului au anuntat recent lansarea de proiecte pentru software management prin care vor ocoli miile de companii specializate in plasarea de cookie -uri pe site -uri. Companiile de internet marketing sunt in prezent intermediari intre agenţiile de publicitate si publicul tinta. Acestea folosesc cu precadere sistemul actual de cookies care in curand va disparea.

Proiectele Google, Microsoft si Facebook pregatesc un transfer masiv de putere in industria globala de publicitate digitala. Publicitatea digitala este estimata la 120 miliarde de dolari pe an.

„Se pregateste o mare batalie. Cel care va controla accesul la informatie o poate inchiria si are un avantaj urias”, declara pentru Wall Street Journal Scott Meyer, director general al Evidon, companie specializata in colectare si marchetare cu sistemul cookies.

Sistemele care vor fi construite de Microsoft, Google si Facebook vor fi mai eficiente decat actualul sistem colectare si management pe baza cookie -urilor: companiile vor putea aduna informatii mai exacte si relevante despre activitatile si comportamentul utilizatorilor.

Interesul gigantilor pentru dezvoltarea unui sistem de management si colectare de date personale si inlocuirea actualului sistem bazat pe cookies a devenit mai mare datorita adoptiei relativ usoare a dispozitivelor mobile smartphone si tablete de catre utilizatori.

cookies publicitate tintita

De ce se schimba sistemul cookie?!

Cookie-urile nu sunt in totalitate compatibile cu sistemele de operare si browserele acestor dispozitive, iar agentiile de publicitate cer tot mai multe informatii despre comportamentul consumatorilor care folosesc dispozitive mobile.

Microsoft a anuntat pe blogul companiei, ca va oferi partenerilor din publicitate posibilitatea de a urmari activitatile online ale utilizatorilor de aplicatii pe platformele Windows 8 si 8.1, pe tablete si PC-uri, si de a livra spoturi publicitare.

Apple a introdus in acest an un mecanism similar, care permite advertiserilor sa transmita mesaje publicitare.

Google a sugerat in luna septembrie un sistem asemanator, cu un cod unic de identificare pentru fiecare utilizator. Proiectul Google ar avea rezultate mult mai complexe si ar permite companiei sa construiasca profile mai detaliate pentru fiecare utilizator, urmarind activitatea pe numeroasele platforme operate, de la cautare online si email la browserul Chrome si sistemul de operare Android.

Compania Google a precizat ca „imbunatatiri de natura tehnologica” precum un cod de identificare ar putea „creste securitatea si asigura viabilitatea economică” a internetului.

Facebook a lansat recent un nou serviciu de publicitate care inlocuieste cookie -urile obisnuite instalate de terti cu un sistem cookie dezvoltat chiar de companie.

Sistemul cookies actual va fi inlocuit de catre gigantii IT Microsoft, Google si Facebook cu un nou sistem de management al datelor utilizatorilor de internet. Totodata companiile de marketing internet vor fi sarite din lantul publicitatii online.