Yahoo inchide serviciul Yahoo Mail in China si  invita utilizatorii sa-si mute adresele pe Alimail, serviciul Alibaba

yahoo mail china

Yahoo isi inchide serviciul de email, Yahoo Mail, din China

Yahoo a inchis serviciul de Yahoo Mail din China printr-un mesaj ce aparea in fereastra de log-in si prin care ii invita pe abonati sa transfere conturile pe platforma Alimail a celor de la Alibaba.

Anuntul initial a fost facut in data de 18 aprilie si reprezinta una dintre masurile ce vor fi luate pentru a inchide serviciile Yahoo din China ca urmare a cumpararii participatiei pe care Yahoo a are din 2005 in cadrul gigantului chinez Alibaba. De altfel, in ianuarie Yahoo China a inchis serviciul de muzica invocand o „ajustare de strategie”.

Informarea postata de Yahoo ii instiinteaza pe userii care au adrese cu @yahoo.com.cn si @yahoo.cn pot sa se transfere pe Alimail unde vor continua sa primeasca si emailurile care vin pe adresa curenta de yahoo pana la data de 31.12.2014. Utilizatorii Yahoo Mail isi pot deschide inca formatul vechi pana la sfarsitul anului viitor, dupa care vor fi nevoiti sa-si schimbe adresa in noul format agreat de Alibaba.

Yahoo a platit 1 miliard de dolari in 2005 pentru o participatie de 40% in compania Alibaba. De atunci, Alibaba a devenit cea mai importanta companie in zona de e-commerce.

In luna septembrie, Alibaba a finalizat rascumparea unei parti din participatie pentru suma de 7,6 miliarde de dolari. Yahoo pastreaza acum 24% din Alibaba care ar valora aprox. 14 miliarde de dolari.

Dar Yahoo nu se bazeaza doar pe Alibaba pentru a-si asigura o puternica prezenta in China. De curand, compania a achizitionat Ztelic, un start-up din Beijing care se concentreaza pe retele sociale. Astfel ca strategia Yahoo in China se schimba prin renuntarea la furnizare a celui mai raspandit serviciu al sau Yahoo Mail si concentrarea sa pe investitii in dezvoltatori locali.